16 november 2009

Träning

Hur gör ni när ni sätter upp mål för eran träning? Räknar ni antal pass eller x antal minuter?

Min träning består utav simning. Har alltid älskat att simma så det tar inte emot att dra iväg och köra några vändor i bassängen. Sen ska jag försöka komma ut på min 5 kilometerrunda varje dag eller varannan. Det beror hur mycket jag har att göra i skolan. Nu håller jag på och velar om jag ska bestämma mig för ett antal pass per vecka som jag ska klara av eller om jag ska räkna minuter. Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Jag kör på 4 "träningspass" i veckan & det inkluderar gympa, simning, promenader, gym osv

    SvaraRadera
  2. Du skulle kunna testa med att gå med i ex Piggelino. Där kan du registrera all form av träning (och mat, om man vill). Där kan du också sätta upp mål i form av minuter eller pass. Själv har jag pass numera. Då jag ex ena dagen känner för pilates i en timme, medan andra dagen bara 20 minuter..men allt är ju bättre än ingenting ;)

    SvaraRadera
  3. Simning är en härlig träningsform, väldigt skonsam och behaglig. Ett tips: vattengympa! Superkul!

    Jag brukar köra 4-5 träningspass hemma med friskis och svettis-övningar i kombination med hantlar (3-kilos), och detta pass brukar bli mellan 45-60 minuter inkl stretchning. Sedan går jag promenader ibland när jag känner för det, utöver detta. Men mest blir det hemma-pass, då kan jag lägga upp det hur jag vill, när jag vill och till MIN musik jag vill ha :) Gäller att ha disciplinen bara, men det fixar du också!

    SvaraRadera
  4. Tack för alla era tips. Ska kanske testa vattengympa. Ska se om det finns på stället där jag går och simmar.

    SvaraRadera