27 november 2009

En tanke

Varför har jag så otroligt mycket lättare att äta "bra" och som jag borde när jag äter med andra? Jo antagligen för att jag försöker göra allt för att dölja min hemlighet. Skulle så gärna vilja ha den kontrollen som friska människor har. En lagom portion enligt tallriksmodellen. Kunna äta lite fredagsmys och inte hetsa i mig allt på tio minuter. Kunnde motstå från att gå och köpa en massa mat/snask/skit och trycka i mig för att sedan sitta där med en fetingångest som sedan gör att jag äter dåligt i 1-3 dagar.

Varför kan jag bara inte få vara frisk, normal och välmående som alla andra?

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där. Jag skäms om jag äter för mycket med andra (om det inte är min familj som jag är så pass komfortabel med att jag skiter i vad de säger och tycker om hur mycket jag moffar i mig). Vet precis hur du känner! Jag kämpar som en idiot för att gå ner i vikt och för några veckor sedan så insåg jag att jag måste kämpa såhär resten av livet om jag ska få vara som jag vill både angående kroppsstorlek och hälsa. Och det är jävligt surt..

    SvaraRadera
  2. Josefin: ja att bara tänka tanken att det kommer bli en kamp resten av livet gör mig både ledsen o att jag bara vill lägga ner allt. Men lägger jag ner allt kommer jag bara att må ännu sämre. Jag vill bli frisk, jag vill ha kontroll, jag vill ha en kropp att trivas i =)

    SvaraRadera