20 november 2009

Ta dg i brasan, Nigella


Jag kollar på Nigella på tv8. Idag visar hon upp sitt chokladförråd (som enligt henne är bra och ha på natten då man kan bli lite sugen), hon visar sin stora glasburk med strösocker. Sist men inte minst så ska hon göra en tröst-risotto. Jag blir så förbannad när en profisionell kock talar så om mat. Mat äter man inte för att trösta sig. Mat äter man för att överleva och det är något man umgås runt. Tröstäta är inte sunt, det vet vi alla och hon som ska vara expert på att tillaga mat borde veta bättre att man inte säger så.

3 kommentarer:

  1. Apropå på Nigella...Har du sett hennes man? Han var VÄLDIGT kraftigt överviktig..kunde tydiligen inte gå ner i vikt på hennes mat! (så pinsamt!) HAn gick ner 25 kg i vikt på bara en diet av ägg. Man kan ju tycka att hon borde kunna laga hälsosam mat?! *suck*

    SvaraRadera
  2. Fast det handlar inte om det. Jag försöker få mina läsare att se det unika hos sig själva. För man är vacker hur man än ser ut. Alla har vi något vackert. Det spelar ingen roll om man har mer hull eller inte. För man är så vacker!

    vad som sägs i samhället är bara något folk fått för sig. Förr i tiden var det inne med att vara större pga då visste folk att man hade pengar. Jag försöker peppa mina läsare & jag vet att jag lyckas i många fall..

    Många kramar!!

    SvaraRadera
  3. Minizillen: jag måste googla på bilder på hennes man genast =)

    SvaraRadera