30 november 2009

Frukostgnället

Det är få i min verklighet som vet om min hemlighet. Ibland vet jag inte hur ärlig jag ska vara mot min käraste. Även om han vill förstå så vet jag inte om han gör det. Jag tycks ha utformat någon sorts fettfobi när jag är med honom och andra människor. Vill väl verka nyttig och sund vilket är skrattretande pga min övervikt.

Jag har aldrig varit någon frukostmänniska och kan nöja mig med en kopp te och en knäckebrödsskiva med lite ost och smör. Det är jobbigt att äta när man precis klivit upp och jag mår ofta ganska illa när jag äter frukost. Kroppen har väl helt enkelt inte kommit igång.

När jag då väljer min kopp te och min knäckemacka så ska han kommentera hur lite jag äter och att det inte är bra osv. Klart jag vet att det inte är bra. Jag tycker själv att jag gjort stora framsteg från att ha skippat frukosten till att ens börja äta. Jag har berättat att för honom att det är jobbigt för mig att äta och att det är jobbigt när han kommenterar. Antagligen borde jag kanske göra det igen för jag vet ju att han gör så som han gör för att han vill mitt bästa. Men ändå så otroligt jobbigt...

2 kommentarer:

  1. Kanske kan du testa med en frukt till? Min sambo säger också att han mår illa om han äter frukost...nu har han dock börjat dricka ett glas juice och en miniförpackning med yoghurt eller yoggi. Kanske vore något att testa för dig?

    SvaraRadera
  2. Minizillen: jag är ju laktosintolerant så jag brukar inte äta yoghurt eller liknande för jag tycker det helt enkelt är för dyrt. Men jag ska pröva och äta en frukt till frukosten med. Tack för tipset!

    SvaraRadera