07 mars 2010

Spärra in övervikta?

Lite av en gammal nyhet nu men någon kanske har missat det här. Helt sjukt om du frågar mig.

”Under behandlingsperioden som beräknas pågå i cirka två månader kommer de medverkande att vara intagna på ett fängelse, och först när de gjort sig av med sina mentala blockeringar, sitt felbeteende och eventuella övervikt släpps de fria för att återvända till hemmet.”

Jag har tänkt mig att det är personer som är ungefär i biggest loser viktklassen och därför hajar jag inte hur de ska kunna bli av med sin övervikt på TVÅ månader. Blir bara irriterad och upprörd. Någon måtta måste det väl vara. Program som biggest loser tycker jag är ok men att förnedra överviktiga genom att spärra in dem är helt sjukt.

3 kommentarer:

  1. Så jäkla sjukt! Vad tänker de på?!?!

    SvaraRadera
  2. Men herre gud! Det är ju inte klokt. Och hur hade de tänkt att detta skulle hjälpa? Fattar inte riktigt hur en del tänker..

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Minizillen: ja det är så himla sjukt

    Stina: Jag förstår inte heller. Man behöver inte hjälp i bara två månader utan under en längre tid. Det tar ju tid att ändra sina dåliga vanor.

    SvaraRadera