30 mars 2010

Möte med landstingsrådet

I morse var jag på frukostmöte där Filippa Reinfeldt närvarade. Var grymt nervös när jag satt och väntade utanför. Sen kom Filippa och gick förbi och hon tittade mig djupt in i ögonen och sa hej. Då släppte all nervositet. Meningen var att min behandlare skulle ställa frågor till mig som jag skulle besvara. Hur mitt liv såg ut innan jag fick behandling, hur det såg ut nu och vad det hela betyder för mig. Det hela slutade med att Filippa själv ställde frågor till mig. När vi var klara och jag skulle gå ut reste hon sig upp och jag tänkte att nu skulle det minsann skakas hand. Sträckte fram min hand och skaka hand och sen fick jag även en kram.

Jag hoppas att hon har fått en inblick i det hela och att hon förstår att ätstörningar är något som landstinget bör satsa mer pengar på. Själv känner jag mig väldigt stolt som har berättat om min innersta hemlighet för en sådan betydelsefull person.

2 kommentarer:

  1. Du ska verkligen vara stolt!! Bra jobbat! :) Alla vi "ätstörnings-nissar" får vara dig tacksamma nu när du orsakat förändring :)

    SvaraRadera
  2. Jenny: ja jag hoppas att jag har kunnat påverka lite så det blir förändring!

    SvaraRadera