07 februari 2010

Dan före dan

I morgon ska jag på ett första besök på en klinik som förhoppningsvis ska hjälpa mig med mitt ätbeteende. Jag är så sjukt nervös nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag skäms så mycket över att jag är den jag är. Att jag inte kan kontrollera mig själv. Det ska ju en normal vuxen människa kunna göra. Jag är nervös för jag måste öppna mig och vara ärlig inför människorna jag ska möta i morgon så de ska få en sådan rätt bild om mig som möjligt. Försöker hela tiden intala mig själv att det här är inget konstigt. Dagligen möter de personer med ätstörningar. Det är inget konstigt och det är vanligare än vad man tror. Men varför skäms jag så himla mycket för?

2 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon. Det kommer att gå jättebra.Ju mer ärlig och öppen du är desto mer kan de hjälpa dig. Det har säkert träffat människor som dig så oroa dig inte.
    De är nog förstående.

    SvaraRadera
  2. Lycka till idag!! Håler tummarnar för att du får hjälpen du vill ha...

    SvaraRadera