14 februari 2010

Ångest


Det är kämpigt. Det känns som att jag inte gör annat än att äta. Frukost, mellis, lunch, mellis, middag och om jag är hungrig litet kvällsmellis. Det ger mig lite smått panik för jag är livrädd att jag ska gå upp i vikt för att jag äter så mycket.

Samtidigt så vet jag att det inte är så. Jag väger mig minst en gång om dagen. (Jag får väga mig hur mycket jag vill enligt min behandlare, detta för att jag ska se att när jag äter bra så går det ner och när jag hetsätit eller slarvat med maten så går det upp). Vågen går bara neråt nu vilket är superkul. Men fortfarande har jag en skev uppfattning om det hela.

Aktuell vikt idag: 95,3 kg


4 kommentarer:

  1. Grattis till viktnedgång! jag är så stolt över dig! För min del går det sämre..står nästan still ju. Jag tycker du är jätteduktig!

    SvaraRadera
  2. Minizillen: jag har haft en platå och legat mellan 96-97 kilo i typ två månader. Jag antar att det beror på att jag inte tränat. Men nu har det äntligen lossnat och det känns så bra.

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där att man kan tycka att man äter "för mycket" när man äter som man ska. Men om man ser på förbränningen som en brasa, så är maten veden som håller den igång har jag fått höra. Alltså hjälper maten till så man går ner i vikt, tillskillnad om man äter för lite, så blir förbränningen mindre till slut.

    Sv: Tack för uppmuntrande ord i min blogg!! :-)

    SvaraRadera
  4. Helena: ja det är sant det du säger. Bara jag som har så skeva tankar ibland.

    SvaraRadera