15 februari 2010

216 timmar


Idag har jag varit nio dagar utan snask eller onyttigheter. (Jag tänker positivt och bortser från de tio salta pinnarna jag åt i lördags då jag var bortbjuden). De första 3-4 dagarna var värst. Jag både grät och mådde dåligt över att inte ha något gott att äta på. Det är verkligen som att bli avgiftad. Eller avgiftningen pågår nog fortfarande.

Idag var det dock nära flera gånger att jag tänkte ge mig ut för att köpa lite chips eller i alla fall några bitar lösviktsgodis. Har nog tänkt tanken över 100 gånger de senaste timmarna. Förstår inte att något så oviktigt som överflödiga kalorier kan styra mitt liv så pass mycket som det gör.

2 kommentarer:

  1. Tänk på hur bra det kommer att kännas sen när du har tagit dej igenom suget. Kämpa på. :)

    SvaraRadera
  2. H: ja det kommer kännas grymt bra!

    SvaraRadera