13 juni 2010

Nya delmål

Ställde mig på vågen här hemma nyss och den visade bra siffror. 90.2 kilo! Minus 32,8 totalt. Blir världens lyckligaste om jag spräcker 90-kilos strecket snart med. Min behandlare tycker att en vikt på 75 kilo är ett bra mål för mig. Enligt BMI-tabellen är jag då fortfarande överviktig (BMI 26) så jag skulle mycket hellre vilja hamna på 70 blankt. För att det ska bli möjligt sätter jag nu upp nya delmål.

  1. Under 90 kilo (2 hekto kvar)
  2. 88 kilo (Minus 35 kilo totalt)
  3. 86.5 kilo (BMI under 30)
  4. 85 kilo (Hoppas jag att jag når innan sista augusti)
  5. 83 kilo (Minus 40 kilo)
  6. 78 kilo (Minus 45 kilo samt BMI 27)
  7. 73 kilo (Minus 50 kilo)*
  8. 70 kilo (Minus 53 kilo)*
*Eventuellt om jag inte stannar på 75 kilo.

4 kommentarer:

  1. Va kul att jag hittat din blogg, den ska jag börja följa från och med nu! Vilken kämpe du är och vilka mål du har! Jag är imponerad! Själv vågar jag inte sätta upp några mål för jag kan inte hålla dom. Jag skriver visserligen inte om min kamp mot kilona i min blogg men den finns ju där, kampen och övervikten ; )

    SvaraRadera