21 januari 2010

Vaniljsockertricket

Jösses vilket sug jag har efter chips, ostbågar eller vad som helst som är onyttigt som ger en kalorikick. Men jag är duktig och håller mig till min soppa. Förutom det så har det blivit apelsin, avokado och morötter. Har en gång i tiden fått lära mig att när sockersuget är som värst ska man ta yttepytte vaniljsocker för att stilla sitt sötsug. Jag har prövat det nu precis. Suget finns kvar men det håller inte på att göra mig galen som innan. Är det kanske något mentalt?

6 kommentarer:

  1. Hm..det verkar smart..! Ska testa det nästa gång suget kommer!

    SvaraRadera
  2. Det kanske är något mentalt men vaddå fungerar det så är det ju super.
    Det ska jag prova :)

    SvaraRadera
  3. Minizillen: gört!

    Thea: funkar det så är det ju värt o lura hjärnan lite!

    SvaraRadera
  4. Det måste jag prova nästa gång! =)

    SvaraRadera
  5. något som har hjälpt mig oerhört med mitt hetsätande är lågkolhydratskost (LCHF), suget är som bortblåst! Här är en tråd om saken med flera som upplevt samma sak med hetsätande (och/eller bulimi): http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=6ba43f2f-1cb6-4ff8-8d7d-de23a3c44050
    ta hand om dig, kram!

    SvaraRadera
  6. Jossi: gört!

    Anonym: tack för tipset! kram

    SvaraRadera