18 januari 2010

Motions motivation

Veckan som har gått har jag promenerat 21,67 km utöver all vardagsmotion. Visst tar det emot ibland att ta sig ut men efteråt när man tar sig en dusch så står jag alltid där och är så nöjd med mig själv. 

När jag hellre vill stanna hemma och typ glo på tv brukar jag intala mig själv att:

  • Man blir inte smalare av att sitta still inomhus.
  • Det är bara jag själv som kan bestämma om jag ska motionera eller ej.
  • Efteråt kommer du känna dig glad/stolt.
  • Alla andra kan motionera så varför ska inte jag det?
  • Jag vill inte tillhöra skaran icke-motionärer.
  • En dag vill jag inte tillhöra skaran överviktiga.
  • Skjut inte upp på det här någe mera, ut med dig.

Det brukar hjälpa rätt bra. En riktig spark i baken. De dagar då det inte blir någon promenad är för att jag prioriterar skolan.

Hur gör du när motionsmotivationen tryter?

3 kommentarer:

  1. DET ÄR SÅ FANTASTISKT ATT LÄSA DIN BLOGG...BLIR SÅ IMPONERAD OCH MOTIVERAD! BRA LISTA! JAG SKA SKRIVA UPP DELAR AV DEN OCH HA NÄRA TILLHANDS SÅ ATT JAG KOMMER IVÄG SEN..NÄR JAG BLIR FRISK ;)

    SvaraRadera
  2. Minizillen: kul att jag kan inspirera dig!

    Anonym: tack!

    SvaraRadera