16 januari 2010

Läget just nu

Just nu börjar jag känna att det här med godis/chips/snask (kalla det vad fan du vill) inte är det svåra att stå emot. Nej det som nu hägrar är när man ska umgås, dricka vin, gå ut och ta en öl, bli bjuden på drinkar/alkohol. Det är svårare att säga nej och avstå till flytande kalorier än sådana som man tuggar.

Vad jag däremot börjar känna mig tryggare med är mina hetsätningsanfall. Jag vet inte varför det går så pass bra som det gör. Är det för att det är ett nytt år och jag vill leva sundt? Är det för att jag vill anförtro mig åt min käraste och prata med honom när det känns kämpigt? Det känns som ett framsteg.

Dock har mitt humör och min självkänsla varit körd till botten. Jag känner inte igen mig själv. Jag är alltid positiv och glad. Jag stöttar andra med positiv energi och brukar må bra. Varför har jag då börjat gråta mig själv till söms? Varför vaknar jag upp mitt i natten av att jag gråter? Är det något fel på mig?

2 kommentarer:

  1. Nej, det är inget fel på dig!!!!! Åh..vännen, jag vet att det är svårt..och det kan ta tid. Men nu har du gjort de viktigaste, du har erkännt för dig själv och för någon annan..du är på god väg..! Hejja dig! Du klarar det, det vet jag!

    SvaraRadera