08 december 2009

Veckans vägning

Minus 0,5 denna veckan. Det går fortfarande neråt men jag äter ju fortfarande inte så som jag önskar att jag gjorde. Med frukosten går det bättre och bättre. Från att inte ha ätit frukost alls äter jag frukost nästan varje morgon. Vad som ibland blir tokigt är när jag börjar sent i skolan och går upp senare och klockan kanske är närmare tio. Då känns det onödigt att äta frukost och jag ger mig på lunch istället. Borde få in det på rutin att gå upp och äta frukost även de dagar som jag kan sova länge på.

3 kommentarer:

  1. känner igen mig i det du säger om frukost. När jag går tidigt så har ajg någorlunda bra rutin på att äta men sova lite länge så blir det en tidig lunch istället. Måste försöka få lite mer rutin även vid senare uppstigning

    SvaraRadera
  2. Nu kom jag på ett tips! Ät yoghurt eller yoggi i 125 g-förpackning...det borde ju inte kännas så svårt attfå ner..och om det blir en sen frukost så fungerar det ju iallafall eftersom det inte är så mkt....*peppkram*

    SvaraRadera
  3. Madde: det är svårt att skaffa sig nya rutiner. Man får antingen lägga om helt eller ta lite i taget.

    Minizillen: jag måste köpa stor förpackning, är dessvärre laktosintolerant =(

    SvaraRadera