17 maj 2010

Tvär

Nu är jag taggad igen. Dessvärre känner jag mig ganska nere. Skulle så gärna vilja ha någon att träna med. Någon som inte bangar efter 1-2 veckor. De jag brukade gå och simma med har inte ork/lust längre vilket gör att jag har skippat simning på jag vet inte hur många veckor eftersom det ändå tar mig mycket extratid att åka till/från simhallen.

Löpningen gick åt skogen, eller nja kanske var lite väl att ta i men jag blev sjuk i två olika omgångar med ett tätt mellanrum och har inte sprungit på två veckor. Nu ska jag ut och gå med en vän. Gå är både skönt och bra motion men jag känner att det inte är tillräckligt nog för mig. Vaknar jag lika tidigt i morgon som jag gjorde i morse så tänker jag ge mig ut och springa.

Just nu känner jag mig rätt ensam i allt som har med vikt/träning/äta rätt att göra. Får inte den feedbacken jag önskade via den här bloggen. Personerna runtomkring mig IRL är inte direkt stöttande heller. Just nu skulle jag vilja höra andra ord än att "det är bara att fortsätta kämpa".

2 kommentarer:

  1. Jag önskar också att jag hade en träningskompis. Tyvärr finns ingen som bor i närheten vare sig där jag bor eller jobbar. :P Vilket är lite synd, för jag tycker det är lite svårt ibland att få motivationen att komma iväg/ut själv. Och det är synd när folk ger upp efter bara ett par veckor.
    Men jag tycker iaf att du är jätteduktig som fortsätter träna trots det! :)

    SvaraRadera
  2. Pärlan: ja det är himla tråkigt att man inte har en träningskompis, vi får peppa varandra via våra bloggar istället! =)

    SvaraRadera